Pielgrzymka do Sanktuariów Maryjnych 13-14 maj 2011r
Dodano 27.05.2011r. przez: Elżbieta
W dniach 13-14 maja 2011r. wspólnota Rycerstwa Niepokalanej z Opola dla 50 osób zorganizowała pielgrzymkę do znanych Sanktuariów Maryjnych w Polsce.
Naszą podróż zaczęliśmy od Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, gdzie jedna z sióstr opowiedziała nam o Kulcie Bożego Miłosierdzia. Po obejrzeniu głównego ołtarza zwiedziliśmy Kaplicę św. Siostry Faustyny, Kaplicę Świętych Obcowania, Kaplicę MB Bolesnej, Kaplicę Greckokatolicką św. Andrzeja Apostoła, Kaplicę Wieczystej Adoracji, w której skorzystaliśmy z zaproszenia Pana Jezusa obecnego w Przenajświętszym Sakramencie do modlitwy uwielbienia Boga.
Następnie udaliśmy się do Zakopanego, gdzie wszystkich pielgrzymów wita krzyż umieszczony na Giewoncie. My kolejką udaliśmy się na mniejszy szczyt na Gubałówkę, gdzie górale oferowali różne pamiątki, niektórzy nawet zaopatrzyli się w serki, ciepłe czapki, kapcie i inne regionalne towary.
Smaczny obiad spożyliśmy u sióstr Nazaretanek i tam zakwaterowaliśmy się na nocleg.
Po południu w Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach uroczystości zaczęły się od wspólnego odmówienia Różańca św. W uroczystej Mszy świętej wzięło udział kilkudziesięciu kapłanów oraz bardzo wielu pielgrzymów z całej Polski. Na pielgrzymach zrobiło wrażenie piękne Tabernakulum, nad którym stoi czuwająca figura MB Fatimskiej. Po Mszy ta rzesza ludzi ze świecami w dłoniach i z radosnym śpiewem na ustach bierze udział w procesji z figurą MB Fatimskiej, przeniesionej przez górali do Ołtarza Wielkiej Krokwi. Nabożeństwo zakończyło się litanią do błogosławionego Jana Pawła II. Dla pielgrzymów trwała jeszcze adoracja Najświętszego Sakramentu do północy. Mimo zmęczenia byli chętni by trwać przy Sercu Jezusa.
Kapłani z Sanktuarium rozszerzają na cały świat Wielką Nowennę Fatimską, w której wierni błagają Maryję o uwolnienie świata od zła, a jednym z ważnych warunków jest nabożeństwo pierwszych sobót.
Rano po śniadaniu udaliśmy się do Zakopanego Olcza, gdzie znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Objawiającej Cudowny Medalik. W tym prześlicznym Sanktuarium dokonaliśmy Aktu Oddania się Matce Najświętszej oraz nabyliśmy Cudowne Medaliki. Warto tu na chwilę przystanąć i podziwiać panoramę Tatr, na zboczach których wyrastają urocze góralskie domki.
Ludźmierz i Sanktuarium pw. Wniebowzięcia NMP to następny etap naszej pielgrzymki. Z filmu, który obejrzeliśmy, wiele dowiedzieliśmy się o historii tego miejsca, a także o figurce Matki Bożej Ludźmierskiej Królowej Podhala słynącej z wielu łask.Godny podziwu jest Park Różańcowy. Wszystkie stacje Różańca wykonane są z białego marmuru, który pięknie prezentuje się na tle soczystej majowej zieleni. Po przejściu wszystkich przez Bramę Wiary i uderzeniu w dzwon odmówiliśmy, idąc alejkami Parku Różańcowego, część Różańca Tajemnice Światła.
Po obiedzie przygotowanym przez góralki udaliśmy się do Wadowic do Sanktuarium Ofiarowania NMP, gdzie w Kaplicy Wieczystej Adoracji dziękowaliśmy za dar beatyfikacji Jana Pawła II.
Nie obyło się bez degustacji przepysznych papieskich kremówek.
Być w Wadowicach, a nie zajrzeć do Kalwarii Zebrzydowskiej byłoby grzechem. Dlatego udaliśmy się jeszcze do Sanktuarium Pasyjno- Maryjnego, aby przed obrazem Pani Kalwaryjskiej dziękować za wszystkie łaski otrzymane, za piękną pogodę za góralki i siostry Nazaretanki, które przygotowały posiłki i przyjęły nas na nocleg, za okazaną życzliwość, za pana Tadeusza, który bezpiecznie przewiózł nas po górskich drogach, za księdza Jacka, za jego rozśpiewane i otwarte na każdego serce, za pielgrzymów, za ich rozmodlenie, dobre słowa i dyscyplinę, bo bez tego byśmy tyle nie zobaczyli i nie przeżyli tylu cudownych chwil. Wszystkim za wszystko wielkie Bóg zapłać.